Home

2019-07-16 | Korting op ALLES!*

“Tot wel 30% korting op alles*”, “KORTING OP HÉÉL DE SITE*, wees snel!”. Het zijn bekende kreten op websites, in mailboxen en op folders. Betekent het gebruik van de woorden “alles” en “HÉÉL” dan ook dat er daadwerkelijk korting op alles wordt gegeven of is het nog mogelijk uitzonderingen te maken? De Reclame Code Commissie […] Lees meer

2019-06-27 | Reclame | IP | Food Law NIEUWS 2019/01

Daar zijn we weer! Ons kwartaalnieuws in een nieuw jasje: een bespreking van zaken op de aandachtsgebieden van Hoogenraad & Haak: reclame, intellectuele eigendom (IP) en food law. Ontwikkelingen en voorbeelden uit de praktijk. Je vindt ons NIEUWS hier. Wil je meer weten of heb je een vraag? Bel of mail ons dan even! Lees meer

2019-06-20 | Optimel Vanille vla smaakt naar vanille

Wáár op de verpakking moet staan dat een product de smaak heeft van het afgebeelde fruit? Even leek het erop dat smaakvermelding helemaal niet meer mogelijk zou zijn! De Reclame Code Commissie had het – onbedoeld – onhandig opgeschreven in de Optimel Vanille vla zaak, aangespannen door Foodwatch. Maar nu is gelukkig goed duidelijk geworden […] Lees meer

2019-06-20 | Let’s sue or smile?

Het vier jaar durende geschil tussen Louis Vuitton en My Other Bag is eindelijk beslist. My Other Bag verkoopt voor 30 dollar per stuk canvastassen met daarop (versimpelde) afbeeldingen van designertassen van verschillende luxe merken. Ook die van Louis Vuitton zijn goed vertegenwoordigd in de collectie van My Other Bag. De District Court of New […] Lees meer

2019-06-12 | Diesel ziet textiel-pocketmerk sneuvelen

Een procedure tussen Diesel en Calvin Klein laat zien hoe lastig het kan zijn om met succes een kenmerk van kleding te claimen. Diesel claimt een diagonaal stuk textiel op de coin pocket van een broek. Zie links het Beneluxmerk, rechts een foto van een voorbeeld hoe Diesel dit label gebruikt. Diesel kan niet aantonen […] Lees meer