Nieuws

Claimcultuur: over levensmiddelenrecht en merken

Soms komen de verschillende disciplines van kantoor mooi samen. Vaak is dit in een advies of procedure, waarin kennis van merkenrecht handig van pas komt in een typische ‘food’ zaak en vice versa.

Ditmaal komen food & merken opnieuw aan bod in het artikel ‘Claimcultuur: over levensmiddelenrecht en merken’, verschenen in het BMM Bulletin. Hierin wordt het samenspel tussen het merkenrecht en levensmiddelenrecht beschreven. De regels uit het levensmiddelenrecht kunnen namelijk van (grote) invloed zijn op bijvoorbeeld de keuze voor een merknaam.

De belangrijkste uitgangspunten over claims uit het levensmiddelenrecht passeren de revue en ook worden recente arresten van het Hof van Justitie besproken. Daarnaast is er aandacht voor de PR-aspecten van levensmiddelenreclame.

Kortom: het artikel bespreekt het gehele spectrum, van good old ‘Deutches Weintor’ tot Goody Good Stuff en van de smeersels van Heks’nkaas tot de Veggie Cheese van Tofutown.

Sarah Arayess
Advocaat Health, Beauty & Food law
 

Afdrukken dit artikel