Nieuws

Zit er aardbei of aroma in de yoghurt? Interview met Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak) en Jacobine van Beijeren (Loyens & Loeff) in het tijdschrift Mr.

Health, beauty & food law is het werkterrein van Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak) en Jacobine van Beijeren (Loyens & Loeff). Een actueel rechtsgebied, dat nauw verwant is aan de dynamische wereld van de reclame. “Het interessantst zijn de ‘borderlineproducten’.” Hoogenraad en Van Beijeren vertellen over hun werk in de rubriek Senior/junior in het nieuwe nummer van Mr., dat 6 september verschijnt.

“Toen ik twee jaar advocaat was, vooral op het gebied van intellectueel eigendom, vroeg een kantoorgenoot mij om een lezing over reclamerecht te houden voor een groep reclamemakers”, vertelt Ebba Hoogenraad. “Reclamerecht? Geen idee wat dat was. Drie maanden lang heb ik mij erin ondergedompeld. Ik las alles wat los en vastzat en vond het fantastisch. Die lezing werd een groot succes. Vanaf dat moment, eind jaren tachtig, ben ik mij naast IE gaan specialiseren in reclamerecht. Toen een cliënt, een groot reclamebureau, vroeg of een aardbei op de verpakking mocht staan terwijl het product geen aardbei, maar wel aardbeienaroma bevatte, ben ik mij ook met dat soort vragen gaan bezighouden.”

Lees het volledige interview hier.

Afdrukken dit artikel