Nichekantoor voor reclame & intellectuele eigendom

[:nl]Ebba Hoogenraad en Maarten Haak beginnen samen een nieuw advocatenkantoor: Hoogenraad & Haak advocaten, advertising + IP. Het kantoor is gespecialiseerd in reclamerecht, intellectuele eigendom en productinformatie, en richt zich specifiek op de creatieve sector en de consumer goods industry. Ebba Hoogenraad (partner en mede-oprichtster van het voormalige Steinhauser Hoogenraad Advocaten) licht toe: "Ik verwacht veel van de kruisbestuiving tussen mijn reclamepraktijk en de praktijk van Maarten. Mijn cliënten profiteren van Maarten's juridische en commerciële inzicht en zijn grondige kennis van het procesrecht en het contractenrecht. In veel zaken maakt dat net het verschil." Volgens Maarten Haak (sinds 1998 advocaat bij Houthoff Buruma) vullen hun praktijken elkaar uitstekend aan. "Ebba's reputatie als dé specialist in de reclamebranche heeft een grote toegevoegde waarde voor mijn cliënten, die ook vaak met reclamevragen komen. Omgekeerd hebben bijna alle reclamekwesties raakvlakken met intellectuele eigendom." Haak: “We leven in een creatieve hoogconjunctuur. Creativiteit is een serieuze economische factor voor bedrijven, nationaal en internationaal. Grote bedrijven nemen creatieven op in de directie, kunstenaars ontwerpen verpakkingen en verschijnen in reclame, en ontwerpers worden betrokken bij het oplossen van problemen. Ons kantoor heeft een focus op de creatieve branche in alle facetten. Wij denken mee.” De twee advocaten kiezen bewust voor een klein nichekantoor. Hoogenraad: "Zo zijn wij veel slagvaardiger dan de grotere kantoren die zich liever richten op grote corporate zaken, met uurtarieven die daarop zijn afgestemd. Wij willen al onze cliënten juist de persoonlijke aandacht geven die zij verdienen. Dat intensieve contact is goed voor de cliënt en maakt voor ons het werk interessanter."[:en]Ebba Hoogenraad and Maarten Haak will start a new niche firm: Hoogenraad & Haak advertising + IP. The firm will specifically focus on the creative sector and the consumer goods industry.

Ebba Hoogenraad (partner and co-founder of the former Steinhauser Hoogenraad Advocaten): “I have high expectations of the collateral benefits between my advertising practice and Maarten’s practice. My clients profit from Maarten’s legal and commercial skills and his thorough knowledge of procedural law and contract law. In may cases this makes the difference.” According to Maarten Haak (since 1998 advocaat at the Dutch law firm Houthoff Buruma) their practices are complementary. “Ebba’s reputation as leader in the advertising field is of great added value for my clients, who also run into advertising questions. And nearly all advertising matters are connected with intellectual property.”

Haak: “We are encountering in a creative boom. Creativity is a serious economical factor for companies, both national and international. Large companies appoint creatives in their boards, artists design packing materials and appear in commercials, and designers are involved in the finding of solutions to problems. Our office has a focus on the creative sector in all its aspects. We think along.”

The two lawyers made a clear choice for a small niche firm. Hoogenraad: “This way we are much better prepared for quick action than the larger firms that prefer to aim on big corporate issues, with equally high hourly fees. We aim to give each of our clients the personal attention that it deserves. That intensive contact is good for the client and makes our work more interesting."[:]

Daniël Haije