Blijf op de hoogte!
Meld je aan voor onze nieuwsbrief onderaan deze pagina en mis nooit meer het laatste nieuws - rechtstreeks in je inbox.
(Geen spam, alleen ons nieuws.)

 
 

NIEUWSBRIEF 2024-04

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! Elk kwartaal schrijven we over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Ditmaal o.a. over Greenpeace die een portret van Rabobank CEO Stefaan Decraene gebruikte, en over de KNLTB die een ‘gerechtvaardigd belang’ stelde om een portret te gebruiken. In deze Kersttijd rijst natuurlijk de vraag of een vleesvervanger wel ‘vegetarische steak’ mag heten. En is de mededeling “M.u.v. geneesmiddelen” in een reclamefolder wel duidelijk genoeg? En hoe zit het met duurzaamheidsclaims in verband met cruises? Verder enkele opvallende merkenrechtelijke uitspraken over merken van Penguin Random House, Chiquita, en ‘Neuschwanstein’ en meer over het langverwachte arrest Compass Banca over de ‘gemiddelde consument’.

NIEUWSBRIEF 2024-03

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! Elk kwartaal schrijven we over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Ditmaal o.a. over de naamswijziging van ROOMBETER, merken met een betekenis en ‘neutralisatie’, kortingscommunicatie, een hoge boete wegens ontplofte powerbanks en nieuw procesrecht per 1 januari 2025.

NIEUWSBRIEF 2024-02

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! Elk kwartaal schrijven we over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Ditmaal o.a. over gezondheidsclaims en geneesmiddelenboetes, de verkoop van tweedehands LEGO setjes, de claim “duurzame keuze”, mediation en vergelijkende reclame.

NIEUWSBRIEF 2024-01

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! Elk kwartaal schrijven we over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Ditmaal o.a. over milieuclaims in een merk, productnaam of handelsnaam, de zwarte kisten van Dr. Martens en de Puma’s van Rihanna, de waarschuwing “Kan [allergeen] bevatten” en de duurzaamheidsambitie van Shell.

NIEUWSBRIEF 2023-04

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! Elk kwartaal schrijven we over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom (IP), reclame en food law. Duurzaamheid blijft een belangrijk thema. Is er auteursrecht op een simpel ontwerp? Er zijn nieuwe regels voor ‘chocolade’. Waar de merkenzaak over JISKEFET humorloos is gestrand, winnen positiemerken voor sneakers juist terrein. Kortom: lichte kost aan het eind van het jaar.

NIEUWSBRIEF 2023-03

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! We schrijven over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendomreclame en food law. Cliënten vragen ons doorlopend advies over duurzaamheidsclaims. Eerlijk communiceren over duurzaamheid is namelijk moeilijker dan het lijkt, en de regelgeving verandert ook nog eens in razend tempo. Ook AI brengt nieuwe uitdagingen. Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden!

NIEUWSBRIEF 2023-02

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! We schrijven over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Cliënten vragen ons doorlopend advies over duurzaamheidsclaims. Eerlijk communiceren over duurzaamheid is namelijk moeilijker dan het lijkt, en de regelgeving verandert ook nog eens in razend tempo. Ook AI brengt nieuwe uitdagingen. Heb je vragen? Wij hebben de antwoorden! 

NIEUWSBRIEF 2023-01

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! We schrijven over wat ons opvalt in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. Wil je er meer over weten, of loop je tegen een concreet probleem aan? Laat het ons weten!

NIEUWSBRIEF 2022-04

Hier zijn we weer met ons NIEUWS! We schrijven over wat ons dit kwartaal opviel in onze aandachtsgebieden reclameintellectuele eigendom en food law. Bel of mail ons gerust als er vragen opkomen.

NIEUWSBRIEF 2022-03

Hier zijn wij weer met ons NIEUWS! We gaan in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclameintellectuele eigendom en food law. Veel leesplezier.

NIEUWSBRIEF 2022-02

Hier zijn wij weer met ons NIEUWS! We gaan in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclame, intellectuele eigendom en food law. Veel leesplezier.

NIEUWSBRIEF 2022-01

Hier zijn we weer! In ons NIEUWS gaan we in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclame, intellectuele eigendom en food law. Laat je ons weten wat je ervan vindt?

 
 

NIEUWSBRIEF 2021-03

Hier zijn we weer! In ons NIEUWS gaan we in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclame, intellectuele eigendom en food law. Laat je ons weten wat je ervan vindt?

NIEUWSBRIEF 2021-02

Hier zijn we weer! In ons NIEUWS gaan we in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclame, intellectuele eigendom en food law. Laat je ons weten wat je ervan vindt?

NIEUWSBRIEF 2021-01

Hier zijn we weer! In ons NIEUWS gaan we in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden reclame, intellectuele eigendom en food law. Laat je ons weten wat je ervan vindt?

 
 

NIEUWSBRIEF 2020-03

Hier zijn we weer! In ons NIEUWS gaan we in op wat ons de laatste tijd is opgevallen in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law. En stellen graag onze nieuwe juridisch medewerker Myrna Teeuw aan je voor. 

NIEUWSBRIEF 2020-02

Kijk aan, een nieuwe editie van het Hoogenraad & Haak kwartaalnieuws. Korte artikelen over wat ons de afgelopen tijd opviel in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law.

NIEUWSBRIEF 2020-01

Kijk aan, een nieuwe editie van het Hoogenraad & Haak kwartaalnieuws. Korte artikelen over wat ons de afgelopen tijd opviel in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law.

 
 

NIEUWSBRIEF 2019-03

Kijk aan, een nieuwe editie van het Hoogenraad & Haak kwartaalnieuws. Korte artikelen over wat ons de afgelopen tijd opviel in onze aandachtsgebieden intellectuele eigendom, reclame en food law.

NIEUWSBRIEF 2019-02

Welkom bij september-editie van ons kwartaalnieuws Reclame | IP | Food Law. Benieuwd wat de specialisten van Hoogenraad & Haak de afgelopen periode opviel in de wereld van reclame, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht? Lees dan snel verder. Voel je vrij om ons feedback te sturen – dat vinden we leuk!

NIEUWSBRIEF 2019-01

Daar zijn we weer! Hier is ons kwartaalnieuws in een nieuw jasje: een bespreking van zaken op de aandachtsgebieden van Hoogenraad & Haak: reclame, intellectuele eigendom (IP) en food law. Ontwikkelingen en voorbeelden uit de praktijk.