NIEUWS 2015-03

Er is weer een nieuwe editie van ons NIEUWS uit! Een makkelijk leesbaar overzicht van ontwikkelingen in reclamerecht, intellectuele eigendom en levensmiddelenrecht. Download het NIEUWS hier.

Ditmaal aandacht voor:

  • Groot Nieuws: misleidingsverbod over de grenzen!

  • Strepenstrijd

  • Buitenreclame Suitsupply met bloot onder water blijft boven water

  • Bekende merk merken winnen weer terrein

  • De Wet Auteurscontractenrecht, billijkheid, een blanco blad

  • Niet goed, geld nog steeds terug?

  • What’s in a name?

  • Laagste prijsgarantie geldt niet voor alcohol

  • Ze smelten de (foute) kazen!

  • Verslag van een snoepreis langs sterrenrestaurants: reclame?

  • Frambozenthee: misleiding en hoofdbrekens voor food law

  • Voor échte lekkerbekken

  • 98% Fruit? Of toch maar 62%?

NEWS 2015-03

Did you know that our latest NEWS has just been published? An easy-to-read overview of developments in advertising law, intellectual property and food law in the Netherlands and Europe.

This time the NEWS is about:
 

  • Great News: cross-border injunction on misleading advertising!

  • Battle of the Stripes

  • Outdoor advertising Suitsupply with underwater nudity stays afloat

  • Marks with a reputation on the up again

  • Dutch Act on author contract law, fairness, a blank page

  • Not satisfied, money-back guarantee still valid?

  • What’s in a name?

  • Lowest price guarantee does not apply to alcohol

  • They melt the (wrong) cheeses!

  • Report of a tasty tour of Michelin-restaurants: advertising?

  • Raspberry tea: misleading and legal headaches on food law

  • For real gourmets

  • 98% Fruit? Or still only 62%?

Daniël Haije