Wehkamp: "snel" bezorgd

[:nl]Snelheid is een pre bij online bestellingen. Wehkamp kon haar toezegging ‘morgen in huis’ niet altijd waarmaken. De slogan ‘vóór 22.00 uur besteld, morgen in huis’ blijkt niet te gelden in het weekend. En soms moet eerst nog een kredietwaardigheidstest worden gedaan. Ook dan zit de consument met smart op zijn bestelling te wachten. Misleidend? Ja vindt de Reclame Code Commissie.

Niet verwonderlijk. Wat wel opvalt is dat de Code Commissie de uitspraak door middel van een Alert algemeen bekend maakt aan het publiek. Waarom? Omdat Wehkamp in 2009 ook in de fout ging. Dat is wel lang geleden …
Wehkamp heeft zijn slogan nu aangepast: “Eerst Wehkamp.nl. Snel bezorgd, ook ’s avonds en op zaterdag”. Heldere taal.
Nu hopen dat de pakketdienst goed meewerkt.

Ebba Hoogenraad
Reclame advocaat[:en]Speed is an important issue when ordering online. Wehkamp could not always live up to their promise “one day delivery”. The slogan “ordered before 10 pm, delivered the next day” did not seem to hold up during the weekend. And sometimes also a credit check had to be done first. Even then the consumer is also eagerly waiting for his order. Misleading? Yes, was the conclusion of the Advertising Code Committee.

Not surprising. What did stand out was the fact that the Advertising Code Committee made the decision known to the public through an Alert. Why? Because, back in 2009 Wehkamp also slipped up. Even though that was long a go. Wehkamp has finally modified their slogan: “First Wehkamp.nl. Fast delivery, also during the evening and on Saturday”. Clear language. Let’s hope that the parcel delivery service cooperates.

Ebba Hoogenraad
Advertising law attorney[:]

Daniël Haije