Strengere regels CO2 brandstofverbruik per 1 okt 2009!

[:nl]Autoreclame voor nieuwe modellen moet voorzien zijn van de CO2 gegevens en het brandstofverbruik. Per 1 oktober gelden strengere eisen aan de leesbaarheid. En op internet moet een aparte webpagina alle CO2 brandstofgegevens vermelden. De pagina’s die gaan over een bepaald model auto moeten verwijzen naar die hoofdpagina. Zelfs banners moeten nu de CO2 gegevens vermelden. Goede leesbaarheid is het doel van de aanscherping. De gegevens staan horizontaal, onderaan, en los van elkaar. Voor diverse soorten uitingen gelden specifieke formaten. Zie voor de volledige tekst: www.reclamecode.nl (Code voor Personenauto’s). En de overgangstermijn? Die is er niet. De regels zijn direct van kracht.Ebba Hoogenraad[:][:en]Advertising for new car models must mention the fuel consumption and CO2 data. As per 1 October 2009 stricter requirements apply. And a separate web page on the Internet should mention all CO2 fuel data. Al pages that refer to a specific car model should link to the main CO2-page. Even banners must from now on include the CO2 data. Good readability is the goal of these stricter regulation. The CO2 details must be mentioned at the bottom of the advertisement, and separate from the advertising message. For various media specific formats apply. See for the full text: www.reclamecode.nl (Code for Passengers Cars). And the transition period? There is none. The rules came into force with immediate effect as of yesterday.Ebba Hoogenraad [:]

Daniël Haije