VMT: Food law event: over tips & tricks bij influencer marketing

VMT-logo-300x166.jpg

In het flitsende Miele Experience Center in Vianen vond op 20 juni 2017 hét VMT Food Law event plaats. Zeer druk bezocht door alle stakeholders uit de levensmiddelenbranche.

Tijdens het plenaire ochtendprogramma gaf Ebba Hoogenraad tips & tricks over gebruik van influencers in food marketing. Dat is een waar mijnenveld. Want hoe borg je dat de influencer geen reclame maakt voor jouw product voor een doelgroep onder 13 jaar (of 7 jaar bij ‘gezonde’ levensmiddelen)? Wie draait ervoor op als de influencer - goed bedoeld en welgemeend - het door jouw bedrijf gesampelde product de hemel in prijst, maar daarbij allerlei verboden gezondheidsclaims maakt? En dan die vloggers die op eigen initiatief reclame maken... Wel of niet optreden als jonge kinderen dolgraag het voorbeeld van hun idool volgen? In de pauze en na afloop werd nog flink gediscussieerd en was te horen: interessant, levendig, helder. Vandaag de evaluatie ontvangen: beste spreker van het hele VMT-congres. Trots!

Influencer marketing: hier gaan we nog heel veel over horen.
 
Ebba Hoogenraad