Sarah spreekt over social media in food law op het 7th Internationale Fresenius Conference

Foto-website-Fresenius-380-300x225.jpg

Vorige week sprak Sarah Arayess op de 7e Internationale Fresenius Conferentie in Frankfurt (Mainz) met als thema “Health Claims and Functional Ingredients”. Sarah ging in haar presentatie in op de regels die in social media bij levensmiddelenreclame van toepassing zijn. De meeste bedrijven zijn inmiddels goed op de hoogte van de regels uit bijvoorbeeld de Claimsverordening. Claims op verpakkingen en de website voldoen vaak keurig aan de regelgeving. Maar realiseert men zich in de praktijk ook voldoende dat veel levensmiddelenwetgeving óók van toepassing is op uitingen op social media?  Een snelle tweet over de gezonde effecten van je product kan in strijd zijn met de Claimsverordening. Opletten geblazen dus! Bedrijven kunnen soms ook verantwoordelijk zijn voor posts of berichten van anderen, zoals bloggers en vloggers. In Nederland geldt een specifieke reclamecode voor reclame op social media. Hierin staan verschillende (vergaande) verplichtingen voor adverteerders op social media, ook wanneer wordt samengewerkt met bloggers. Sarah besprak deze verplichtingen in detail.

Geïnteresseerd geraakt? Vragen over dit onderwerp? Neem gerust contact op. We sturen je ook graag de diapresentatie toe.

Sarah Arayess