2e Kamer verwerpt verbod op snoepreclame

[:nl]De Tweede Kamer boog zich gisteren over een wetsvoorstel dat reclame voor ongezonde producten zoals snoep, frisdrank en fast food zou verbieden. Ten minste als die gericht is op kinderen onder de 12 jaar. Een meerderheid was niet te vinden voor dit voorstel. De snoep- en fast food industrie mag dus gewoon doorgaan met reclame maken gericht op kinderen. Natuurlijk wel volgens de regels die gelden voor die doelgroep: geen misbruik maken van onervarenheid, geen misleiding, e.d. Die regels staan in de Kinderreclame-code.

Maarten Haak[:en]Yesterday the Dutch Second Chamber of Parliament decided on an amendment that would introduce a ban on advertisements of unhealthy products, like sweets, soft drinks and fast food. At least if this advertisement be aimed at children under 12 years old. There was no majority in parliament in favour of this amendment. The sweets and fast food industries can freely continue advertising their products with small children. Of course they must follow the rules applicable to this target group: no abuse of the lack of experience of kids, no misleading advertising, etc. These rules are set out in the Code for Advertising aimed at children. Maarten Haak[:]

Daniël Haije