Ebba spreekt op Universal Media Breakfast Club: Branded content: Future or Fad?

Microfoon.jpg

Voor klanten en relaties organiseerde Universal Media op 15 juni 2017 een vroeg ontbijt en mooie discussies. Topic van deze UM Breakfast Club was ‘Branded content: Future or Fad?’ Ebba Hoogenraad sprak over gebruik van influencer marketing. Wat zijn de aandachtspunten als je met een influencer in zee gaat? Aan de ene kant geldt voor de influencer de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van creatie. Aan de andere kant: zowel merk als influencer zijn verantwoordelijk voor het naleven van de regels. Wat mag je dan wel en niet zeggen, en wie is je doelgroep. Kan je zomaar je product samplen aan een vlogger? Een waar doolhof. Naast gastheer Bart Lakeman waren onder meer sprekers: Rutger van den Boom van kids marketing bureau Youngworks en Thijs Boon van VICE. En dat alles onder een stralend zonnetje in de Buiksloterkerk. Onder voorzitterschap van Rutger Mollee ontstond een levendige discussie met de sprekers en gasten. Met op de terugweg naar kantoor veel stof tot nadenken. En vooral ook …. actiepunten!