De bierwereld stroomt over. In mei werd bekend dat de Brabantse brouwerij Bavaria de Belgische speciaalbiermaker Palm overneemt. Nog geen week later kondigde de Belgische wereldspeler AB Inbev de overname aan van SAB Miller, het moederbedrijf van Grolsch. Bier is hot. Alle reden om eens in te zoomen op twee uitspraken over bier, ditmaal van de Brusselse rechter. Ook wij kijken wel eens over de grens.
Read MoreIn april werden de belangrijkste ranglijsten voor advocaten(kantoren) gepubliceerd: Chambers en Legal 500. Chambers en Legal 500 onderzoeken de juridische markt uitvoerig, en peilen de meningen van cliënten en collega’s. Alleen advocaten en kantoren die tot de top van hun vakgebied behoren komen in de lijstjes terecht. Ook dit jaar staat Hoogenraad & Haak heel mooi in de rankings. Veel dank aan onze cliënten en collega's voor deze heerlijke feedback!
Read MoreLet me tell you about the birds and the bees.. Zonnatura brengt gezonde (biologische) producten op de markt. Het bedrijf is er van overtuigd dat veel toevoegingen in voeding onnodig zijn om toch lekker en gezonde voeding te maken. Die overtuiging draagt zij uit door middel van een TVC met een zingend bijtje dat door de natuur vliegt en vervolgens in een fabriek belandt.
Read MoreDe belangrijkste uitspraak in het levensmiddelenrecht in 2015 is zonder twijfel Teekanne. Een Duitse consumenten-organisatie vond het misleidend dat een theeverpakking afbeeldingen van frambozen en vanillebloesem en een logo met de tekst “nur natürliche Zutaten” (“alleen natuurlijke ingrediënten”) bevatte: de consument verwacht dat de thee natuurlijke frambozen- en vanillearoma’s bevat.
Read More“Mmm, lekker. Mmm, ook lekker.” De reclame-uitingen van Lidl in de campagne “Waar kies jij voor?” kunnen door de beugel. Dat besliste de Reclame Code Commissie (RCC) op 7 maart 2016. In deze campagne vergeleek Lidl een aantal huismerkproducten met die van een A-merk. De reclames toonden de producten naast elkaar met de prijs erbij. Proefpersonen in de televisie- en radiocommercials noemden het A-merkproduct “lekker” en het Lidl-product “ook lekker”.
Read More